Bouwen aan een sterk werkgeversmerk

Huidige status
Niet ingeschreven
Prijs
125

Benodigde studietijd: 10 uur

Sterke werkgeversmerken onderscheiden zich positief op de arbeidsmarkt. Ze hebben betrokken en bevlogen medewerkers en hebben minder moeite om nieuw talent te werven en aan zich te binden. In de online cursus Bouwen aan een sterk werkgeversmerk nemen we je stap voor stap mee in hoe je voor jouw bedrijf kan bouwen aan een sterk werkgeversmerk. De online cursus bestaat uit tien modules met telkens een aantal opdrachten.

Onderwerpen

De cursus behandelt de volgende thema’s:

  • De kenmerken van een sterk werkgeversmerk
  • Onderzoek doen en draagvlak creëren
  • Doelen formuleren
  • Je werkgeversmerk onder woorden brengen
  • Persona’s maken
  • De employee journey in kaart brengen
  • Een plan maken en zichtbaarheid creëren
  • Middelen met een interne focus
  • Middelen met een externe focus
  • Beheren, meten, evalueren en bijsturen

Een overzicht van de 10 modules met de onderliggende lessen vind je onderaan deze pagina. Elke module vraagt ongeveer 1 uur studietijd en bestaat uit tekst, beelden, filmpjes en telkens een korte test of uitgebreide opdracht ter afsluiting van elke les.

Whitepaper

Docenten Inge Sijpkens en Sascha Murk stelden een hoofdstuk van hun boek ‘Bouwen aan een sterk werkgeversmerk‘ beschikbaar als whitepaper, voor geïnteresseerden die meer willen weten over hoe zij zich als werkgever positief kunnen onderscheiden op de arbeidsmarkt. In deze whitepaper vind je antwoorden op vragen als:

  • Wat speelt er allemaal op de arbeidsmarkt in de bouw en techniek?
  • Waarom is het enkel het delen van vacatures niet meer genoeg?
  • Wat zijn de verschillen tussen de generaties op de arbeidsmarkt?
  • Wat is employer branding?
  • Waarom is investeren in employer branding een logische keuze?

Voor wie

De online cursus Bouwen aan een sterk werkgeversmerk is bestemd voor iedereen die wil bouwen aan een sterk werkgevermerk. Denk hierbij aan directeuren, eigenaren, recruiters, HR medewerkers en marketing- en communicatieprofessionals. Inge Sijpkens en Sascha Murk zijn de cursusleiders en schreven eerder het boek ‘Bouwen aan een sterk werkgeversmerk’. Aan het eind van elke module volgt een test en een opdracht. Heb je voldoende vragen goed beantwoord? Dan krijg je een certificaat.

Leerdoelen

De voornaamste leerdoelen van deze cursus zijn:

  • Leren wat belangrijk is bij het bouwen van een sterk werkgeversmerk
  • Weten welke kenmerken bij een sterk werkgeversmerk horen
  • Weten hoe je tot een plan van aanpak komt

Docenten

Inge Sijpkens
Inge Sijpkens werkt sinds 2009 als zelfstandig adviseur in de bouw-, installatie- en vastgoedsector. Als marketing- en communicatiespecialist en verandermanager helpt ze bedrijven te bouwen aan sterke merken.
Lees meer over Inge Sijpkens.

Sascha Murk
Sascha Murk werkt sinds 2009 als zelfstandig adviseur in de bouw-, installatie- en vastgoedsector. Als marketing- en communicatiespecialist en verandermanager helpt ze bedrijven te bouwen aan sterke merken.
Lees meer over Sascha Murk.

Certificaat van deelname

Na afronding van de cursus ontvang je een digitaal certificaat van deelname.

Cursus inclusief boek

Deze cursus is in twee varianten verkrijgbaar in onze webshop:

Vragen?
Bekijk de FAQ’s of neem contact met ons op.

Korting voor abonnees
Abonnees van één van de onderstaande merken van Eisma Bouwmedia volgen deze online cursus met 40% korting. Meer informatie hierover vind je in de FAQ’s.

Aannemer, ArchitectuurNL, Bouwwereld, Glas in Beeld, Installatie, Het Houtblad, Houtwereld, SchildersVakkrant, Eisma’s Schildersblad, ZO!Bouw.

Winkelwagen